Chill out area am Ahorn – die White Lounge

Bald ist der Winter 2017/18 wieder Geschichte, doch noch genießen wir einfach alles, was Schnee & Co zu bieten haben...
Mayrhofner Bergbahnen, White Lounge, Chill area im Zillertal, Mayrhofen

©Mayrhofner Bergbahnen

created by

Am Genießerberg Ahorn in Mayrhofen kann nicht nur Ski gefahren werden, hier kommen Sonnenanbeter zu 100% auf ihre Kosten.

Firn bis Mittags

Jetzt beginnt die Zeit, die ich im Winter liebe. Gleich in der Früh geht es mit der größten Pendelbahn Österreichs – der Ahornbahn – rauf auf den Berg. Die Sonne scheint mir gleich schon beim Ausstieg mitten ins Gesicht! Ich ziehe meine Carvingschwünge bis zum Ebenwald Talstation, die Pisten sind noch so richtig knackig. Zwischendurch geht’s zur Funslope, denn der Spaß darf nicht zu kurz kommen. Und wieder runter zum Ebenwald – einfach ein Genuss! Die Frühjahrspisten am Vormittag überzeugen mit traumhaften Firn. Bevor es sulzig wird, entscheide ich mich für den Liegestuhl, jetzt kann ich mir mein Plätzchen noch aussuchen!

Chill out am Genießerberg Ahorn
©Mayrhofner Bergbahnen
Chill out am Genießerberg Ahorn
©Elisabeth Kröll
Chill out am Genießerberg Ahorn
©Mayrhofner Bergbahnen

White Lounge – die Chill out area am Ahorn

Er lächelt mich schon von Weitem an – mein Liegestuhl! Ich gehe auf ihn zu und ab sofort ist er für mich beschlagnahmt – mein Liegestuhl! Kaum sitze ich, kommt schon eine freundliche Bedienung der White Lounge Crew auf mich zu und fragt mich, was ich trinken wolle. Mehr Luxus ist beinahe nicht möglich! Ich mache es mir bequem und genieße die nächsten Stunden bei chilliger Musik in der Sonne und spüre regelrecht, wie meine Glückshormone aufgetankt werden. Das geht ganz ohne Schokolade!

 

Übernachtung in der White Lounge

Für alle, die noch niemals zuvor in einem Iglu übernachtet haben – ihr habt was versäumt! Die kuscheligen „Schnee-Suiten“ laden zum Träumen ein. Schnapp dir deinen Partner und entführe ihn in die Welt des Schnees. Der schönste Moment ist der, wenn die Lifte nicht mehr fahren, die Pisten leer sind und nur noch die Pistengerätefahrer den weißen Schneeteppich für den nächsten Morgen präparieren. Diese Ruhe am Berg ist genial! Genieße den Sonnenuntergang am gegenüberliegenden Actionberg Penken und erhole dich beim Anblick des Zillertals, wie die Sonne langsam hinter den Bergen verschwindet. Diese Stimmung ist unbezahlbar. Gleich heute noch eine Übernachtung in der White Lounge im Iglu Hotel! 

More Ski Holidays

Ski+Board Facts

Skiing & Snowboarding on Leisure Mount Ahorn in Mayrhofen, Zillertal.
© Ursula Aichner

Operating Hours & Piste Plan

Snow conditions permitting, the lifts in Mayrhofen ski area will operate daily from 02.12.2017 to 15.04.2018, from 8.00 to 16.30 hrs. The latest information on, for example, which of the 136 kilometres of pistes and 57 lift systems are open can be found on the interactive piste map.

More...
Info scouts out and about on the slopes of Mayrhofen provide information about the slopes, prices, ski buses, lifts...
© Laurin Moser

Ski Pass & Ski Bus

Did you know that you can use all the ski buses in the village free with a valid Mayrhofner ski pass? If you buy a Zillertaler Super-Ski-Passes (available for a minimum period of 2 days) you enjoy free use of the ski bus system in the entire Zillertal Valley.

DIGITAL SKI BUS TIMETABLE INFO for Mayrhofen-Hippach with real-time display of travel times.

More...
THe latest information for winter holidays in Mayrhofen-Hippach in Zillertal: snow report, live-cams, weather,...
© Paul Sürth

Snow Report & Live-Cams

The latest information on piste conditions and the weather in Mayrhofen-Hippach are provided by the Mayrhofner Bergbahnen Cable Car Co snow report. Check out the Live-Cams to get in the mood for your winter holiday in Zillertal.

More...
Learn to ski at one of the many ski schools in Mayrhofen-Hippach with ski hire in town
© Laurin Moser

Ski Schools & Ski Hire

Book your ski or snowboard course with one of the many ski & snowboard schools in Mayrhofen-Hippach. You can also hire suitable ski equipment in town from one of the many ski hire shops.

More...
Away from the busy slopes in Mayrhofen-Hippach: snowshoeing, winter walking, tobogganing, cross-country skiing ...
© Laurin Moser

Fun in the Snow

THe Mayrhofen-Hippach holiday region has plenty to offer AWAY FROM THE REGULAR SLOPES. Winter hiking, cross-country skiing. tobogganing, relaxing in the sauna or swimming poolWellness,... something to suit every taste and inclination.

More...
© Laurin Moser

Events in Mayrhofen-Hippach

There is always something going on in the Mayrhofen-Hippach holiday region. Events, music, festivals, concerts and other great happenings are all part of that inimitable holiday feeling in the Zillertal Valley.

More...

You may also like